Защо Трявна ?

По принцип съм роден в Трявна и изкарах най -хубавите си години там. След казармата отидох да живея в Русе и в общи линии там съм от 1992 година до сега.Това ми дава един интересен поглед за Трявна -както се казва  ,,отвън" и ,,отвътре".какво имам в предвид:




Отвън

Малко градче по "клюки" от последното преброяване ( 2011 година) са 11 000 жители. Предвиждаш  и едни  десетина процента  живущи в в община Трявна излиза, че градът е около 9 500-10 000 жители.
Местната икономика и традиция се крепи на туризъм, шивашки фирми и всичко свързано с дървото.
        - Все пак БАЛКАН е !
Не знам дали някой е живял в малък град за да разбере, но в гардове като Трявна а и предполагам  във всички подобни голямото неудобство е че всички се познават.
Другото което е приемам за неудобство е че административният център е Габрово тоест за всяко нещо се пътува до там.

Отвътре 

 Няма или почти няма градски транспорт (говорим за шум пушеци и др )
Мнооооооооого приятен климат.Честно когато дойдох в Русе за първи път в живота си видях що е то комар.Характерното за там е че има четири сезона с плавен преход помежду си.
Няма ги големите температурни амплитуди от  -  20C°  до  + 40C°
Няма го онзи "вносен" Румънски вятър.
Това което всеки път като посетя град Трявна и ме очарова е че имаш къде да спреш с колата си.
Чарът на градът разбира се идва от старинната му част ( наясно съм колко малко са се запазили в този вид в България)
Това което ме кара всеки път да искам да си отида е атмосферата на града. Трудно е да се обясни това нещо но е съвкупност от много фактори.

   -      Хората живеещи там са подложени на по-малко стрес и не предават на теб напрежението от големият град.
   -      Общината ( не съм на 100% запознат), но всеки път като посетя Трявна виждам нови тревни площи или градинки.
  -       Голямата посещаемост от туристи е довела и до обръщане на внимание и на "малките детайли" има си пейки в парка, а те  не са одраскани с графити или почупени.Атрактивните места и паметници на културата са осветени.
 -       До голяма степен са съхранени българските традиции
Това е моя поглед на обстановката не претендирам мито за изчерпателност нито за каквото и да е било.
За мен си струва да се отиде в Трявна и да се изкарат няколко дни на въздух,спокойствие,тишина и да се срещнеш с приятни хора

0 коментара:

Публикуване на коментар